သင္ဟာအေကာင္းဆံုးေတြနဲ႔ ထိုက္တန္တယ္: သင့္အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲရန္အတြက္ ရိုးရွင္းတဲ့ အခ်က္ (၅) ခ်က္ - (၁)

Friday, June 8, 2012

သင့္အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲရန္အတြက္ ရိုးရွင္းတဲ့ အခ်က္ (၅) ခ်က္ - (၁)

၁။ တစ္ေန႔တာအခ်ိန္ဇယားဆြဲပါ။

ဒီလိုေၿပာလိုက္လို႕ အခ်ိန္ဇယားေတြက အလကားပါ ၊  အသံုးမ၀င္ပါဘူးလို႔ ေတြးမိပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဒါကိုလက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်ိန္ဇယားကေတာ့ စာရြက္ေပၚမွာ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ေတြနဲ႔ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္စရာ အခ်ိန္ဇယားမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ စာဖတ္သူ အိပ္ယာနိုးနိုးခ်င္းမွာ အိပ္ယာထဲကမထပဲ ဒီေန႔ဘာေတြလုပ္စရာရွိတယ္၊ ဘာေတြလုပ္မယ္ဆုိတာကို ေတြးလိုက္ပါ။ အခ်ိန္အန္႔အသတ္ေတြ မလိုပါဘူး။ ဥပမာ- ဒီေန႔ အခန္းသန္႔ရွင္းေရးလုပ္မယ္၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္မယ္။ ဒီလို အႀကမ္းဖ်င္းေလးပါပဲ။ ကဲ  အိပ္ယာထဲမွာလည္းနွပ္ရ၊ တစ္ေန႔တာလုပ္ဖို႔လည္း စဥ္းစားလို႔ၿပီး။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္ဇယားဆြဲနည္းလဲဗ်ာ။ သေဘာမက်ဘူးလား။

ဒီလို စိတ္ကူးနဲ႔ အစီအစဥ္ခ်တာကို ညဘက္အိပ္ယာမ၀င္ခင္မွာလုပ္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီအစီအစဥ္ကို အၿပည့္အ၀လုပ္ေဆာင္နိုင္ေအာင္ စာဖတ္သူရဲ႕ မသိစိတ္က စာဖတ္သူအိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္မွာပဲ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးမွာပါ။ ေနာက္ေန႔မနက္ေရာက္လို႔ ဘာလုပ္ရမလဲစဥ္းစားလို္က္တဲ့အခါမွာ သိပ္မခက္ခဲေတာ့တာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဘာကုိအရင္စလုပ္သင့္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတာင္ အလိုလိုေတြးမိလာနိုင္ပါတယ္။


၂။ လုပ္ေဆာင္ရန္ စာရင္းဖန္တီးပါ။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဒါပါပဲလို႔ ေတြးမိၿပန္ၿပီလား။ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစာရင္းကို ၿမင္ဖူးေနက်၊ လုပ္ေနက်အတိုင္း  ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြအားလံုး ထည့္သြင္းေရးဆြဲဖို႔ အႀကံၿပဳေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။

စာဖတ္သူမွာ အခ်ိန္အလံုအေလာက္မရေတာ့တဲ့အခါ၊ လုပ္ေဆာင္စရာေတြကလည္းမ်ားေနတဲ့အခါမ်ိဳးေတြ ရွိဖူးမွာပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိေအာင္ ၿပာယာခတ္သြားတတ္ႀကတယ္ မဟုတ္လား။ အဲ့ဒီ့အခါက်ရင္ အခုေၿပာေနတဲ့ လုပ္ေဆာင္ရန္စာရင္ေးလးကို ဖန္တီးဖို႔ သတိရလိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ အေရးအႀကီးဆံုးကေနစၿပီး တစ္ခုခ်င္းလုပ္လိုက္ပါ. ၿပီးသြားရင္ စာရင္းထဲကေန ဖ်က္ပစ္လိုက္ေပါ့။

ဒီလို လုပ္ႀကည့္တဲ့အခါ အလုပ္ေတြက ၿမန္ၿမန္ဆန္ဆန္ၿပီးသြားတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။ ေနာက္ၿပီး စာဖတ္သူရဲ႕ တက္ၿကြမွဳကို ထိန္းသိမ္းေပးၿပီး အလုပ္ရဲ႕စိတ္ဖိစီးမွဳကို ေလ်ာ့က်ေစမွာပါ။

တစ္ေန႔တာ အလုပ္အားလံုးကို ဒီလိုစီစဥ္ၿပီး လုပ္စရာမလိုဘူးေနာ္။ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ စာဖတ္သူရဲ႕ စံနွဳန္းတိုင္းကိရိယာေလးအၿဖစ္၊ အလုပ္ၿမန္ၿမန္ၿပီးေအာင္ ကူညီတဲ့အေဖာ္အၿဖစ္ ဒီလုပ္ေဆာင္ရန္စာရင္းေလးကို ဖန္တီးလိုက္ရံုပါပဲ။



ေသြးခန္႔
(25/5/2012)

Ref: Michale Lee: How to Improve your Time Management Skills using 5 Simple Tips

No comments:

Post a Comment