တစ္ခုခုကို သင္ႀကားတဲ့အခါ နည္းနည္းသိေနတဲ့သူနဲ႔ လံုး၀မသိတဲ့သူ ဘယ္သူက
ပိုၿပီးအတတ္ၿမန္တတ္ပါသလဲ။ သင္ေပးမယ္ဆိုရင္ေရာ ဘယ္သူက ပိုၿပီးသင္လို႔လြယ္မယ္
ထင္ပါသလဲ။ ေသခ်ာပါတယ္။ ဘာမွမသိတဲ့သူက ပိုၿပီး အတတ္ၿမန္တတ္တာပါပဲ။
နကန္းတစ္လံုးမွမသိတဲ့သူက ကိုယ့္ထက္သာသြားတဲ့အခါမွာ ခံၿပင္းဖူးႀကမွာေပါ့။
သိပ္ခံစားမေနပါနဲ႔။ ဒီသေဘာတရားေႀကာင့္ပါ။
အဂၤလိပ္စကားေၿပာတာနဲ႔ပဲ ေၿပာႀကည့္ႀကရေအာင္။ ဘာမွမသိတဲ့ကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔
ကၽြန္ေတာ္ေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၂ေယာက္ကို နိုင္ငံၿခားသားတစ္ဦးက
အဂၤလိပ္စကားလာေၿပာတဲ့အခါ တုန္႔ၿပန္မွဳက ဒီလိုေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ကေလးက သူဘာမွ
မသိတဲ့စကားနဲ႔ လာေၿပာေနတဲ့အတြက္ ေသခ်ာအာရံုစိုက္နားေထာင္ေနပါလိမ့္မယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ နည္းနည္းသိေနတဲ့အတြက္ တတ္နိုင္သမွ်ၿပန္ေၿပာဖို႔
ႀကိဳးစားပါလိမ့္မယ္။ ဒီပံုစံဟာ အဂၤလိပ္စကားေၿပာ သင္ယူရာမွာ အရြယ္ေရာက္သူေတြ
သင္ယူရခက္ခဲရၿခင္း အေႀကာင္းတစ္ရပ္ပဲၿဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ နည္းနည္းသိတဲ့အရာတစ္ခုကို ႀကား၇တဲ့အခါမွာ
နားေထာင္ဖို႔ထက္ တစ္ခုခုၿပန္ေၿပာဖို႔ ပိုအာရံုစိုက္တတ္ႀကတာကို
သတိၿပဳမိပါရဲ႕လား။ ဟုတ္ပါတယ္။ သင္ကိုယ္တိုင္လည္း ပါ ပါတယ္။
အရြယ္ေရာက္ေလ့လာသူ(adult learner)ေတြ အားလံုးနီးပါး ပါပဲ။ ဒီအခါမွာ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိတဲ့အရာကို ရယူဖို႔ထက္ သိသမွ်ေလးထုတ္သံုးဖို႔
အေၿခအေနမ်ားသြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာမွ ထပ္မရေတာ့ဘူးေပါ့။
ဒီၿပႆနာကို ေၿဖရွင္းဖို႔ အေကာင္းဆံုးအတုယူစရာကေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕
သင္ယူပံုကိုပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေတြဟာ တစ္ခုခုကို ေၿပာတတ္ခ်င္တဲ့အခါ
ေသခ်ာအာရံုစိုက္နားေထာင္တတ္ႀကပါတယ္။ ဘယ္လိုေၿပာရတာလဲ၊ ဘယ္လိုေၿပာသြားတာလဲ၊
ဘာအဓိပၸာယ္လဲ စတာေတြကို သူတို႔ေတြးေလ့မရွိပါဘူး။ နားေထာင္ရံု သက္သက္ပဲ
အာရံုစိုက္ႀကပါတယ္။ နားရည္၀လာတဲ့အခါ သူ႔ပါးစပ္ကေန အဲ့ဒီစကားလံုးေတြကို
အလိုအေလ်ာက္ ေၿပာထြက္လာပါေတာ့တယ္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ အဓိပၸာယ္ကို
သူနားလည္ၿပီးၿဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က မိခင္ဘာသာစကားကို
သင္ယူခဲ့ႀကတဲ့ ပံုစံလည္းၿဖစ္ပါတယ္။ Listen skill ရဲ႕ ထိေရာက္ပံု၊ အေရးပါပံု
ေတြကို ဒီမွာေတြ႔ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔
အရြယ္ေရာက္ေလ့လာသူေတြအေနနဲ႔ အႀကီးမားဆံုးအက်ိဳးအၿမတ္တစ္ခုကို
ရရွိနိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ listen skill ကို ဦးစားေပးၿပီး
ေလ့လာၿခင္းအားၿဖင့္ Native speaker ေတြလို အလိုအေလ်ာက္ေၿပာဆိုလာနိုင္တယ္
ဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။
ဒီမွာ တစ္ခုေၿပာဖို႔လိုလာပါၿပီ။ အဂၤလိပ္စကားေၿပာတဲ့အခါ မရွက္ႀကဖို႔၊
ရဲရဲႀကီး ေၿပာခ်လိုက္ဖို႔ အႀကံၿပဳခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီမွာက်ေတာ့ ဘာမွမေၿပာတာ
ေကာင္းတယ္လို႔ေၿပာၿပန္ပါၿပီ။ ဘာကိုဆိုလိုေနတာပါလဲ။ ဟုတ္ကဲ့။ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ
lessons set ေတြထဲက ေၿပာပံုဆိုပံုေတြကို နားရည္၀ေအာင္နားေထာင္သင့္ပါတယ္။
တစ္ခုခုေၿပာႀကည့္ဖို႔၊ သိထားသမွ် ဖြင့္ေၿပာဖို႔ထက္ နားေထာင္တဲ့အလုပ္ကိုပဲ
အာရံုစိုက္လုပ္သင့္ပါတယ္။ ေၿပာဖို႔အေႀကာင္းေပၚလာၿပီ။ ဒီအခါမွာေတာ့
ရွက္၇ြံ႕မေနပဲ ေၿပာခ်လိုက္ပါေတာ့။ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸာယ္ကြာၿခားတာကို
သတိၿပဳသင့္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အခုေၿပာေနတဲ့ ဦးတည္ခ်က္က အဂၤလိပ္စကားေၿပာတဲ့အခါ Native
speaker ေတြလို ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ေၿပေၿပပ်စ္ပ်စ္ေၿပာနိုင္ေအာင္၊
ပံုမွန္စကားေၿပာေနသလို အထူးတလည္ အားစိုက္ထုတ္မေနရပဲ အလိုအေလ်ာက္
သက္ေတာင့္သက္သာေၿပာနိုင္ေအာင္ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ေၿပာနိုင္ရံုဆိုရင္ေတာ့
ဒီအခ်က္ေတြကို ေခါင္းထဲမထည့္ထားလည္းရပါတယ္။ သဒၵါနည္းက်က်
မွတ္စုထဲမွာခ်ေရးထားတဲ့ စာေႀကာင္းႀကီးအတိုင္း ေကာက္ရြတ္လိုက္ရံုေပါ့။
အေၿခအေနတိုင္းအတြက္ ဘယ္လိုပံုစံ၊ ဘယ္လို၀ါက်ေတြနဲ႔ေၿပာရမယ္ဆိုတာ
မွတ္သားထားၿပီးသားပဲ။ က်က္ထားတာေမ့သြားေတာ့လည္း ေၿပာတာကိုရပ္ၿပီး အင္း၊အဲ
ဆိုၿပီး စဥ္းစားလိုက္တာေပါ့။ လံုး၀ဆက္မေၿပာတတ္ေတာ့လည္း ပခံုးေလးတြန္႔ၿပီး
ၿပံဳးၿပလိုက္ရံုေပါ့။ ဒီလိုမဟုတ္ပဲ တတ္နိုင္သမွ် အလိုအေလ်ာက္ၿဖစ္ေအာင္၊
Native speaker ေတြနီးနီးေၿပာနိုင္ေအာင္ ေလ့လာသင္ယူထားသူေတြ အဖို႔ေတာ့
ေၿပာေနရင္နဲပ ေခါင္းစဥ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေၿပာင္းေနပါေစ သက္သက္သာသာပါပဲ။
လိုက္မေၿပာနိုင္စရာမရွိပါဘူး။ စဥ္းစားေနရတာ၊ စာေႀကာင္းစီေနရတာ၊
ဘာသာၿပန္ေနရတာေတြလည္း မရွိပါဘူး။ ဘယ္အရသာက ပိုေကာင္းတယ္ဆိုတာကေတာ့
အဂၤလိပ္စကားေၿပာကို ေလ့လာၿပီး အဂၤလိပ္စကားကို ေၿပာၿဖစ္ေနသူတိုင္း သိပါတယ္။
အထူးေဖာ္ၿပေနဖို႔လိုမယ္မထင္ေတာ့ပါဘူး။
ေသြးခန္႔
Ref: Effortless English Club's Lessons
No comments:
Post a Comment